Nebojša Vladisavljević
Najuspešniji projekat Evrope je "Dekada Roma" !
Ko su gubitnici,a ko dobitnici ?
Uloženo 70 miliona eura,gde je taj novac,ko manipuliše sa romskim parama i romskom zajednicom?
Dragi moji „ROM PROFESIONALCI“ i maestro „PIKASO“ !da se nebiste razočarali i
pomislili da ne postoje više argumenata o vašem, ne/radu, ja/mi će mo pokušati
da otvorimo još mnogo „delića“ o vašim
aktivnostima.
Da krenemo:radio Beograd-emisija- Romano Them, emitovana, 07. okt 2014.god.u emisiji ste i vi bili prisutni dragi moji „ROM PROFESIONALAC“ i maestro „PIKASO“.Kao što je uobučajena praksa,ja nepišem o imenima, već isključivo o institucijama sistema kao što,Kancelarija za inkluziju Roma-AP Vojvodini, N.S.R.N.M. itd...,a da vas obavestim uskoro sled tekstovi i o drugim institucijama koje su se bavile i bave romskim pitanjima.
Tema emisije ROMANO THEM je bila: - ko su dobitnici,a ko gubitnici u „Dekadi Roma“ .
Dragi moj maestro „PIKASO“,umalo da vas voditelj emisije u prvom setu obraćanja zaobiđe, (morali ste intervenisati),šta ste tom prilikom izjavili: Da je kancelarija za inkluziju Roma, kancelarija Pokrajinske vlade
Da krenemo:radio Beograd-emisija- Romano Them, emitovana, 07. okt 2014.god.u emisiji ste i vi bili prisutni dragi moji „ROM PROFESIONALAC“ i maestro „PIKASO“.Kao što je uobučajena praksa,ja nepišem o imenima, već isključivo o institucijama sistema kao što,Kancelarija za inkluziju Roma-AP Vojvodini, N.S.R.N.M. itd...,a da vas obavestim uskoro sled tekstovi i o drugim institucijama koje su se bavile i bave romskim pitanjima.
Tema emisije ROMANO THEM je bila: - ko su dobitnici,a ko gubitnici u „Dekadi Roma“ .
Dragi moj maestro „PIKASO“,umalo da vas voditelj emisije u prvom setu obraćanja zaobiđe, (morali ste intervenisati),šta ste tom prilikom izjavili: Da je kancelarija za inkluziju Roma, kancelarija Pokrajinske vlade
· Da ste nezadovoljni realizacijom „DEKADE ROMA“ te da je ostala samo dobra ideja.
· -Da ste doneli strateška dokumenta,kao polaznu
osnovu
· -Da nije sve u političkoj garnituri
· -Da se treba baviti istraživačkim novinarstvom
· -Da vi kao direktor vladine(pokrajinske) kancelarije,sve
iznosite javno na konferencijama za štampu
· -Da je 10 godina izuzeno ozbiljan vremenski
period
Dragi „PIKASO“ da pokušam/mo najbolje što je moguće razumemo šta ste rekli,svakako i proveriti dali je to istina ili, kako je to mome/našem dragom „PIKASU“ već postao manir da IZNOSI NEISTINE: • Kancelarija za inkluziju Roma, je kancelarija Pokrajinske vlade
Svaku vladu, pa tako i Pokrajinsku vladu čine određeni politički subjekti,stoga se može nedvosmisleno zaključiti kako ste rekli da je i „Kancelarija za inkluziju Roma“ u AP Vojvodini deo političkog tela,drugim rečima da je totalno IZVRŠENA POLITIZACIJA KANCELARIJE.
Apsolutno to niste demantovali,ta rarliku od vas „ROM PROFESIONALAC“ je pokušao da demantuje da je N.S.R.N.M. depolitizovan,zašto niste demantovali,pa nemožete demantovati sami sebe,a naravno siguran sam/smo da nisi niti smeo izustiti niti jednu reč na tu temu.
Da zaključimo „KANCELARIJA ZA INKLUZIJU ROMA“ u AP Vojvidini jeste deo političkog tela vlade AP Vojvodine, a vi maestro „PIKASO“ veoma loš politikant. • Da je 10 godina izuzeno ozbiljan vremenski perio
E da je ozbiljan vremenski period tu se slažem/mo sa maestrom „PIKASOM“,pitanje je prosto PA ZAŠTO ZA OZBILJAN VREMENSKI PERIOD NISITE URADILI AMA BAŠ NIŠTA ZA ROMSKU ZAJEDNICU.
Da ponovim/mo ama baš ništa,ups.. jest uradili sledeće ISPOLITIZOVALI STE SVE INSTITUCIJE,URUŠILI SISTEME VREDNOSTI,DOVELI DO KATASTROFALNIH REZULTATA ROMSKU ZAJEDNICU I NJEN OPŠTI OPSTANAK,KRŠILI USTAV R.SRBIJE,ZLOUPOTREBLJAVALI AFIRMATIVNE MERE itd..ali hajmo polako da sagledamo ISTINU.
Sve ovo što je nabrojano je samo delić tvoga rada maestro „PIKASO“.
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Dragi „PIKASO“ da pokušam/mo najbolje što je moguće razumemo šta ste rekli,svakako i proveriti dali je to istina ili, kako je to mome/našem dragom „PIKASU“ već postao manir da IZNOSI NEISTINE: • Kancelarija za inkluziju Roma, je kancelarija Pokrajinske vlade
Svaku vladu, pa tako i Pokrajinsku vladu čine određeni politički subjekti,stoga se može nedvosmisleno zaključiti kako ste rekli da je i „Kancelarija za inkluziju Roma“ u AP Vojvodini deo političkog tela,drugim rečima da je totalno IZVRŠENA POLITIZACIJA KANCELARIJE.
Apsolutno to niste demantovali,ta rarliku od vas „ROM PROFESIONALAC“ je pokušao da demantuje da je N.S.R.N.M. depolitizovan,zašto niste demantovali,pa nemožete demantovati sami sebe,a naravno siguran sam/smo da nisi niti smeo izustiti niti jednu reč na tu temu.
Da zaključimo „KANCELARIJA ZA INKLUZIJU ROMA“ u AP Vojvidini jeste deo političkog tela vlade AP Vojvodine, a vi maestro „PIKASO“ veoma loš politikant. • Da je 10 godina izuzeno ozbiljan vremenski perio
E da je ozbiljan vremenski period tu se slažem/mo sa maestrom „PIKASOM“,pitanje je prosto PA ZAŠTO ZA OZBILJAN VREMENSKI PERIOD NISITE URADILI AMA BAŠ NIŠTA ZA ROMSKU ZAJEDNICU.
Da ponovim/mo ama baš ništa,ups.. jest uradili sledeće ISPOLITIZOVALI STE SVE INSTITUCIJE,URUŠILI SISTEME VREDNOSTI,DOVELI DO KATASTROFALNIH REZULTATA ROMSKU ZAJEDNICU I NJEN OPŠTI OPSTANAK,KRŠILI USTAV R.SRBIJE,ZLOUPOTREBLJAVALI AFIRMATIVNE MERE itd..ali hajmo polako da sagledamo ISTINU.
Sve ovo što je nabrojano je samo delić tvoga rada maestro „PIKASO“.
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
• Da ste doneli
strateška dokumenta,kao polaznu osnovu
Direktoru kancelarije za inkluziju Roma u AP Vojvodini i njegovim pomagačima,nalogodavcima, neka je Bog u pomoći.
Kažete strateška dokumenta, ma šta nam pričate koja strateška dokumenta ste doneli, NISTE VI DONELI NIKAKAV/E strateške dokumente,dokaz za ovaj deo teksta sledi:
Direktoru kancelarije za inkluziju Roma u AP Vojvodini i njegovim pomagačima,nalogodavcima, neka je Bog u pomoći.
Kažete strateška dokumenta, ma šta nam pričate koja strateška dokumenta ste doneli, NISTE VI DONELI NIKAKAV/E strateške dokumente,dokaz za ovaj deo teksta sledi:
POČETAK CITAT
Mere koje je Vlada Republike
Srbije usvojila Strategijom za unapređenje položaja Roma, delimično su
doprinele uspostavlјanju normativnog osnova za otklanjanje posledica
dugotrajnog nepovolјnog društvenog položaja pripadnika ove nacionalne manjine,
ali ne i ostvarivanju postavlјenih strateških cilјeva: „Unapređenje položaja
Roma i smanjivanje razlika koja postoji između položaja romske populacije i
ostalog stanovništva.“
Postignutim rezultatima nisu otklonjene prepreke za socijalno-ekonomsku integraciju Roma i nije stvoren potpun normativni osnov za sprovođenje dugoroč- nih mera smanjivanja siromaštva i ostvarivanja suštinske jednakosti građana romske nacionalnosti.
Mere pozitivne diskriminacije (afirmativne akcije) koje su predviđene članom 21. Ustava Republike Srbije4,nisu u dovolјnoj meri raz- rađene i nisu preduzimane kao sredstvo za prevazilaženje izuzetnog nepovolјnog socijalno-ekonomskog i društvenog položaja Roma, koje su uzrok njihove suštin- ske neravnopravnosti.
Osnovni razlozi zbog čega usvojeni cilјevi nisu ostvareni su uslovlјeni sle- dećim propustima javne uprave:
Postignutim rezultatima nisu otklonjene prepreke za socijalno-ekonomsku integraciju Roma i nije stvoren potpun normativni osnov za sprovođenje dugoroč- nih mera smanjivanja siromaštva i ostvarivanja suštinske jednakosti građana romske nacionalnosti.
Mere pozitivne diskriminacije (afirmativne akcije) koje su predviđene članom 21. Ustava Republike Srbije4,nisu u dovolјnoj meri raz- rađene i nisu preduzimane kao sredstvo za prevazilaženje izuzetnog nepovolјnog socijalno-ekonomskog i društvenog položaja Roma, koje su uzrok njihove suštin- ske neravnopravnosti.
Osnovni razlozi zbog čega usvojeni cilјevi nisu ostvareni su uslovlјeni sle- dećim propustima javne uprave:
Loše upravlјanje sprovođenja
Strategije;
•
Nedostatak upravnog tela zaduženog i odgovornog za sprovođenje, planiranje,
nad- ziranje i korigovanje usvojenih mera i aktivnosti;
•
Slabosti akcionih planova, koji prate Strategiju, kojima nisu predviđene kon-
kretne obaveze organa lokalnih samouprava u vezi sa primenom konkretnih mera i
aktivnosti;
•
Neusklađena vremenska realizacija kratkoročnih i dugoročnih cilјeva;
•
Neiskorišćenost postojećih kapaciteta u organima javne vlasti i ustanovama
koje pružaju javne usluge da se
staraju o ostvarivanju prava građana romske naci- onalnosti;
•
Nepripremlјenost i nespremnost organa javne vlasti da ostvare suštinu Strate-
gije i osmisle i primene mere efektivnog unapređenja položaja Roma.
P R O P U S T I
Strategija nije bitno doprinela
otklanjanju problema s kojima se Romi dugo- trajno suočavaju i koji su prepreka
njihovoj socijalno-ekonomskoj integraciji i punom društvenom uklјučivanju.
Međutim, popisom mera i aktivnosti koje državni i drugi organi javne vlasti treba da preduzmu u vezi sa integracijom Roma, Strategija je posredno ukazala na propuste koji su učinjeni u tom procesu. Na propuste organa javne vlasti u vezi sa ostvarivanjem cilјeva Strategije i prava građana romske naci- onalnosti ukazuju i postupci koje je Zaštitnik građana vodio pred ovim organima na osnovu pritužbi građana.
Međutim, popisom mera i aktivnosti koje državni i drugi organi javne vlasti treba da preduzmu u vezi sa integracijom Roma, Strategija je posredno ukazala na propuste koji su učinjeni u tom procesu. Na propuste organa javne vlasti u vezi sa ostvarivanjem cilјeva Strategije i prava građana romske naci- onalnosti ukazuju i postupci koje je Zaštitnik građana vodio pred ovim organima na osnovu pritužbi građana.
KRAJ CITATA
Da proverimo kakva ste „strteška dokumenta doneli“ maestro
„PIKASO sa svojim
nalogodavcima,poslušnicima,romima profesionalcima.
Sledi deo izveštaja pokrajinskog
ombudsmana,a usko je povezan sa kako kažeš maestro „PIKASO“ strateškim dokumentima.
POČETAK CITATA
U poređenju s prethodnom godinom,
stanje prava nacionalnih manjina na teritoriji AP Vojvodine u 2013. godini može
se oceniti kao nepromenjeno.
Pravni i institucionalni okvir za ostvarivanje prava nacionalnih manjina jeste zadovolјavajući, ali primena propisa u praksi nailazi na velike poteškoće.
Ponekad su poteškoće rezultat nedovolјne obaveštenosti postupajućih organa, nekad proizvolјnih ocena „opravdanosti“ zakonskih rešenja i izbegavanja primene dela propisa, a bilo je i slučajeva odbijanja da se imperativni propis primeni.
Pokrajinski ombudsman smatra da je potrebno, radi postizanja pravne sigurnosti građana, podizati svest postupajućih organa o važnosti potpune primene propisa, bez proizvolјnosti, subjektivnih ocena i izbegavanja imperativnih obaveza.
Ovaj izveštaj ne sadrži analizu odluke Ustavnog suda Republike Srbije od 16. januara 2014. godine, kojom je utvrđeno da određene odredbe Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina nisu u saglasnosti sa Ustavom Republike Srbije, jer ta odluka nije doneta u izveštajnom periodu.
Pokrajinski ombudsman, međutim, smatra da je navedenom odlukom značajno izmenjen pravni okvir za rad i postupanje nacionalnih saveta, što u periodu koji predstoji može uticati na ostvarivanje i kolektivnih i ličnih prava pripadnika nacionalnih manjina.
Interesantno je to što se u obrazloženju odluke Ustavni sud poziva na istraživanje Pokrajinskog ombudsmana (odelјak „Informacije i podaci pribavlјeni iz Izveštaja Pokrajinskog ombudsmana”), koje je rađeno povodom dve godine primene Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina, i u kojem je ukazano, između ostalog, na probleme u primeni zakona zbog nepostojanja kriterijuma za proglašenje ustanova kulture od posebnog značaja.
Važno je istaći to da su u izveštajnom periodu izrađene izmene i dopune Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina, koje se odnose na odredbe kojima je propisan izbor nacionalnih saveta.
Predlog zakona upućen je Narodnoj skupštini Republike Srbije i ‒ u momentu sačinjavanja ovog izveštaja ‒ još nije donet.
Pokrajinski ombudsman smatra da izmena izbornih pravila u godini u kojoj se održavaju izbori za nacionalne savete nacionalnih manjina nije dobro rešenje, posebno imajući u vidu da su odlukom Ustavnog suda istovremeno prestale da važe određene odredbe zakona kojima su uređene nadležnosti nacionalnih saveta.
Ova situacija, prema oceni Pokrajinskog ombudsmana, može prouzrokovati pravnu nesigurnost u oblasti ostvarivanja prava pripadnika nacionalnih manjina i dovesti u pitanje stabilno funkcionisanje nacionalnih saveta.
U izveštajnom periodu, Pokrajinski ombudsman upućivao je preporuke u slučajevima utvrđivanja kršenja prava nacionalnih manjina i nepravilnog postupanja, te ocenjuje da je saradnja s nadležnim organima zadovolјavajuća, ali napominje i da je bilo pojedinačnih slučajeva u kojima su nadležni organi (iz različitih razloga) uskraćivali dostavu podataka i dokumentacije, neophodnih za vođenje postupka, odnosno slučajeva kada su traženo dostavlјali tek nakon više ponovlјenih zahteva.
Pravni i institucionalni okvir za ostvarivanje prava nacionalnih manjina jeste zadovolјavajući, ali primena propisa u praksi nailazi na velike poteškoće.
Ponekad su poteškoće rezultat nedovolјne obaveštenosti postupajućih organa, nekad proizvolјnih ocena „opravdanosti“ zakonskih rešenja i izbegavanja primene dela propisa, a bilo je i slučajeva odbijanja da se imperativni propis primeni.
Pokrajinski ombudsman smatra da je potrebno, radi postizanja pravne sigurnosti građana, podizati svest postupajućih organa o važnosti potpune primene propisa, bez proizvolјnosti, subjektivnih ocena i izbegavanja imperativnih obaveza.
Ovaj izveštaj ne sadrži analizu odluke Ustavnog suda Republike Srbije od 16. januara 2014. godine, kojom je utvrđeno da određene odredbe Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina nisu u saglasnosti sa Ustavom Republike Srbije, jer ta odluka nije doneta u izveštajnom periodu.
Pokrajinski ombudsman, međutim, smatra da je navedenom odlukom značajno izmenjen pravni okvir za rad i postupanje nacionalnih saveta, što u periodu koji predstoji može uticati na ostvarivanje i kolektivnih i ličnih prava pripadnika nacionalnih manjina.
Interesantno je to što se u obrazloženju odluke Ustavni sud poziva na istraživanje Pokrajinskog ombudsmana (odelјak „Informacije i podaci pribavlјeni iz Izveštaja Pokrajinskog ombudsmana”), koje je rađeno povodom dve godine primene Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina, i u kojem je ukazano, između ostalog, na probleme u primeni zakona zbog nepostojanja kriterijuma za proglašenje ustanova kulture od posebnog značaja.
Važno je istaći to da su u izveštajnom periodu izrađene izmene i dopune Zakona o nacionalnim savetima nacionalnih manjina, koje se odnose na odredbe kojima je propisan izbor nacionalnih saveta.
Predlog zakona upućen je Narodnoj skupštini Republike Srbije i ‒ u momentu sačinjavanja ovog izveštaja ‒ još nije donet.
Pokrajinski ombudsman smatra da izmena izbornih pravila u godini u kojoj se održavaju izbori za nacionalne savete nacionalnih manjina nije dobro rešenje, posebno imajući u vidu da su odlukom Ustavnog suda istovremeno prestale da važe određene odredbe zakona kojima su uređene nadležnosti nacionalnih saveta.
Ova situacija, prema oceni Pokrajinskog ombudsmana, može prouzrokovati pravnu nesigurnost u oblasti ostvarivanja prava pripadnika nacionalnih manjina i dovesti u pitanje stabilno funkcionisanje nacionalnih saveta.
U izveštajnom periodu, Pokrajinski ombudsman upućivao je preporuke u slučajevima utvrđivanja kršenja prava nacionalnih manjina i nepravilnog postupanja, te ocenjuje da je saradnja s nadležnim organima zadovolјavajuća, ali napominje i da je bilo pojedinačnih slučajeva u kojima su nadležni organi (iz različitih razloga) uskraćivali dostavu podataka i dokumentacije, neophodnih za vođenje postupka, odnosno slučajeva kada su traženo dostavlјali tek nakon više ponovlјenih zahteva.
KRAJ CITATA
Mamac za države potpisnice Dekade Roma
Tako si rekao maestro „PIKASO“.Mamac,baš najbolje
nerazumem/mo,ali da ti verujem/o, kad bi
sa šalili da ti verujemo,pa evo zašto ti neverujemo da je to bio mamac za državu
Sebiju.
Ja/ mi, nesmatram da je R.Srbija
„riba i da je progutala mamac“ to je tvoj stav,jer pokušavaš da prebaciš
odgovornost na druge.
Teško da će to moći maestro „PIKASO“, jer ta ista R.Srbija i deo njenih političkih institucija su upravo tebe maestro „PIKASO“ imenovale za direktora vladine kancelarije, i ti si bio odgovoran da realizuješ programe koji su predviđeni u okviru „Dekade Roma“,,svakako da si za to u okviru vladine kancelarije dobio i sredstva kako materijalna tako i logistička.
Da te podsetim/ sspomenuo si da je g-din Soroš obezbedio 40 miliona eura,dragi Bože kliko je to dinara?za koliko je moglo članova romske zajednice da se obezbedi posao, da se napravi romskih kuća,da nepostoje više pravno nevidljive osobe,da se obrazuju romska deca itd...
Gde su te ogromne svote eura?koliko je stiglo do romske zajednice?koje ih utrošio i na čega su utrošena?e moj/naš „PIKASO“ neće moći tako! Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Teško da će to moći maestro „PIKASO“, jer ta ista R.Srbija i deo njenih političkih institucija su upravo tebe maestro „PIKASO“ imenovale za direktora vladine kancelarije, i ti si bio odgovoran da realizuješ programe koji su predviđeni u okviru „Dekade Roma“,,svakako da si za to u okviru vladine kancelarije dobio i sredstva kako materijalna tako i logistička.
Da te podsetim/ sspomenuo si da je g-din Soroš obezbedio 40 miliona eura,dragi Bože kliko je to dinara?za koliko je moglo članova romske zajednice da se obezbedi posao, da se napravi romskih kuća,da nepostoje više pravno nevidljive osobe,da se obrazuju romska deca itd...
Gde su te ogromne svote eura?koliko je stiglo do romske zajednice?koje ih utrošio i na čega su utrošena?e moj/naš „PIKASO“ neće moći tako! Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Kulturna autonomija
Kažeš da je posao, N.S.R.N.M. da se realizuje „kulturna autonomija“.Maestro „PIKASO“ ti kao član
N.S.R.N.M. i direktor vladine
kancelarije u AP Vojvodini,ne da nisi
kroz institucije sistema učinio bilo šta na ostvarivanju „kulturne autonomije“ već
ste sve institucije koje su postojale i postoje najpre: izpolitizirali,urušili, potome uništili sistem
vrednosti.Sada pokušavate da „predstavite
to u drugom svetlu“ da se odreknete svega i svakoga što vas je krasilo do
sada, a toje vaša APSOLUTNA ODGOVORNOST.sad
da proverimo dali je tačna konstatacija APSOLUTNE ODGOVORNOSTI (šta piše na sajtu N.S.R.N.M.)
Nacionalni savet romske nacionalne manjine
· -Nacionalni savet romske nacionalne manjine bavi
se svim pitanjima od značaja za Rome kao nacionalnu manjinu.
· -Tu spadaju pitanja obrazovanja (naročito
inkluzije, to jest, uključivanja Roma u sve nivoe obrazovanja), službene
upotrebe jezika, informisanja, kulture, stanovanja, zdravstva, rada i
zapošljavanja.
· -Savet sprovodi razne programe pomoći romskoj
zajednici. Možeš mu se obratiti ako je ugroženo neko od tvojih manjinskih
prava, ili tvoja porodica odnosno lokalna grupa imaju neki životni problem.
· -Ova organizacija smatra se legitimnim
predstavnikom romske zajednice i osnovana je na osnovu Zakona o ljudskim i
manjinskim pravima
Organizacija
· -Pojedinim pitanjima Savet se bavi po odborima,
dok „u lokalu“ deluje posredstvom svojih regionalnih kancelarija.
· -One su ustanovljene za Beograd, Bor, Bujanovac,
Valjevo, Žitište, Kruševac, Leskovac, Mladenovac, Niš, Pirot, Požarevac,
Prokuplje, Trstenik i Šabac.
· -Nažalost, kontakt podatke regionalnih
kancelarija nije moguće saznati na sajtu Saveta, pa ćeš o tome morati da se
raspitaš telefonom.
KRAJ CITATA
Da vidimo šta kaže izveštaj pokrajinskog ombudsmana kako ste
„realizovali program kulturne autonomije“.
OBLAST KULTURE
POČETAK CITATA
Predstavke iz oblasti kulture, koje su bile upućene
Pokrajinskom ombudsmanu u ovom izveštajnom periodu, umnogome su bile upućene
zbog netransparentnosti i načina raspodele sredstava namenjenih (su)finasiranju projekata u oblasti kulture,
koja su se iz budžeta jedinica lokalnih samouprava dodelјivala putem javnih
konkursa.
To što Pokrajinski ombudsman svake godine primi nekoliko predstavki zbog načina raspodele sredstava koja se iz budžeta jedinica lokalne samouprave, AP Vojvodine ili Republike Srbije dodelјuju za (su)finasiranje projekata iz oblasti kulture, ukazuje na to da u postupku dodele tih sredstava postoje manjkavosti koje podrazumevaju, pre svega, to što subjekti koji dodelјuju novčana sredstva ne čine dovolјno da oni koji za njih konkurišu budu u potrebnoj meri, na jasan način, upoznati s kriterijumima i postupkom za dodelu sredstava po javnom konkursu, kao i s načinima zaštite svojih prava.
Takođe, iz godine u godinu, kao problem se javlјa i nepoznavanje obaveza nadležnih organa, propisanih zakonom kojim se regulišu rad i ovlašćenja nacionalnih saveta nacionalnih manjina, a posledica toga jeste da nije obezbeđena participacija nacionalnih saveta u tim postupcima
To što Pokrajinski ombudsman svake godine primi nekoliko predstavki zbog načina raspodele sredstava koja se iz budžeta jedinica lokalne samouprave, AP Vojvodine ili Republike Srbije dodelјuju za (su)finasiranje projekata iz oblasti kulture, ukazuje na to da u postupku dodele tih sredstava postoje manjkavosti koje podrazumevaju, pre svega, to što subjekti koji dodelјuju novčana sredstva ne čine dovolјno da oni koji za njih konkurišu budu u potrebnoj meri, na jasan način, upoznati s kriterijumima i postupkom za dodelu sredstava po javnom konkursu, kao i s načinima zaštite svojih prava.
Takođe, iz godine u godinu, kao problem se javlјa i nepoznavanje obaveza nadležnih organa, propisanih zakonom kojim se regulišu rad i ovlašćenja nacionalnih saveta nacionalnih manjina, a posledica toga jeste da nije obezbeđena participacija nacionalnih saveta u tim postupcima
OBLAST OBRAZOVANјA
POČETAK CITATA
Institucija Pokrajinskog ombudsmana sprovela je istraživanje
„Vojvođanski učenici o diskriminaciji”, koje je pokazalo da među učenicima,
srednjoškolcima različite nacionalne/etničke pripadnosti postoji velika
socijalna distanca.
Ta distanca je umnogome uslovlјena odsustvom komunikacije između učenika različite nacionalnosti, koja je, opet, uzrokovana nepoznavanjem jezika– i srpskog jezika kao službenog, ali i jezika koji su dominantno prisutni u određenim lokalnim sredinama, odnosno jezika koji su pored srpskog takođe u službenoj upotrebi.
Uočlјivo je to da ne postoji dovolјno kvalitetan društveni odnos između učenika različite nacionalnosti, ni unutar škole, niti van nje.
Stavovi kojima se ispitivao ovaj aspekt pokazali su da se vršnjačke grupe međusobno odvajaju uglavnom zbog jezika kojim govore, a na taj način i prema nacionalnoj/etničkoj pripadnosti.
Četvrtina ispitanika koja se izjasnila da je lično bila diskriminisana, smatra da se to dogodilo upravo zbog jezika i nacionalne pripadnosti.
U Republici Srbiji omogućeno je obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina na maternjem jeziku ‒ i to na svim nivoima obrazovanja i vaspitanja.
Međutim, kvalitetno učenje i znanje zvaničnog jezika Republike Srbije nikako ne sme biti dovedeno u pitanje.
Veliki broj pripadnika nacionalnih manjina nema mogućnost da se integriše u sistem (društveni, obrazovni, radni, politički) zbog nepoznavanja srpskog jezika i odlučuje se da se školuje i radi u inostranstvu.
Rešenje ovog problema treba tražiti u promeni metodike nastave srpskog jezika kao nematernjeg, jer se trenutno taj predmet ne izučava na odgovarajući način i ne daje očekivane rezultate.
Paradoksalno zvuči činjenica da je u AP Vojvodini moguć upis učenika u bilingvalna odelјenja ‒ na engleskom, nemačkom, francuskom i nemačkom jeziku, a da ne postoje takva odelјenja npr. na mađarskom, slovačkom, rumunskom, rusinskom ili na drugom jeziku koji je u službenoj upotrebi na teritoriji određene jedinice lokalne samouprave.
Pokrajinski ombudsman je više puta ukazivao na potrebu pokretanja rasprava o mogućnostima uvođenja bilingvalnih odelјenja na srpskom jeziku i jednom od jezika nacionalnih manjina (po uzoru na bilingvalna odelјenja koja već postoje u AP Vojvodini), prvenstveno misleći na decu iz mešovitih brakova koja imaju dva maternja jezika i kojima je u postojećem sistemu onemogućeno da pohađaju nastavu na oba maternja jezika.
Ta distanca je umnogome uslovlјena odsustvom komunikacije između učenika različite nacionalnosti, koja je, opet, uzrokovana nepoznavanjem jezika– i srpskog jezika kao službenog, ali i jezika koji su dominantno prisutni u određenim lokalnim sredinama, odnosno jezika koji su pored srpskog takođe u službenoj upotrebi.
Uočlјivo je to da ne postoji dovolјno kvalitetan društveni odnos između učenika različite nacionalnosti, ni unutar škole, niti van nje.
Stavovi kojima se ispitivao ovaj aspekt pokazali su da se vršnjačke grupe međusobno odvajaju uglavnom zbog jezika kojim govore, a na taj način i prema nacionalnoj/etničkoj pripadnosti.
Četvrtina ispitanika koja se izjasnila da je lično bila diskriminisana, smatra da se to dogodilo upravo zbog jezika i nacionalne pripadnosti.
U Republici Srbiji omogućeno je obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina na maternjem jeziku ‒ i to na svim nivoima obrazovanja i vaspitanja.
Međutim, kvalitetno učenje i znanje zvaničnog jezika Republike Srbije nikako ne sme biti dovedeno u pitanje.
Veliki broj pripadnika nacionalnih manjina nema mogućnost da se integriše u sistem (društveni, obrazovni, radni, politički) zbog nepoznavanja srpskog jezika i odlučuje se da se školuje i radi u inostranstvu.
Rešenje ovog problema treba tražiti u promeni metodike nastave srpskog jezika kao nematernjeg, jer se trenutno taj predmet ne izučava na odgovarajući način i ne daje očekivane rezultate.
Paradoksalno zvuči činjenica da je u AP Vojvodini moguć upis učenika u bilingvalna odelјenja ‒ na engleskom, nemačkom, francuskom i nemačkom jeziku, a da ne postoje takva odelјenja npr. na mađarskom, slovačkom, rumunskom, rusinskom ili na drugom jeziku koji je u službenoj upotrebi na teritoriji određene jedinice lokalne samouprave.
Pokrajinski ombudsman je više puta ukazivao na potrebu pokretanja rasprava o mogućnostima uvođenja bilingvalnih odelјenja na srpskom jeziku i jednom od jezika nacionalnih manjina (po uzoru na bilingvalna odelјenja koja već postoje u AP Vojvodini), prvenstveno misleći na decu iz mešovitih brakova koja imaju dva maternja jezika i kojima je u postojećem sistemu onemogućeno da pohađaju nastavu na oba maternja jezika.
KRAJ CITATA
Ako budemo otvarali još „delića“ kada je upitanju
obrazovanje daćiće se do neverovatnih saznanja,o kojima sam/smo delimično
već pisali.Za sada će mo ih samo
delimično nabrojati:
-Zloupotreba
afirmativnih mera pri upisa romske dece
-Kršenje ustava R.Srbije
-Kršenje ustava R.Srbije
-Sve manje učenika u školskim klupama
-Nepostoje zakonski uslovi za- odvijanje nastave -romski jezik
sa elementima nacionalne kulture- takođe
i ovde je usve manje dece
-Pravna nesigurnost
-Neprimenjivanje primarnih zakona itd...
· -Nepostojanje osnovnih podataka o romskoj zajednici kao
polazišna osnova
Pratiti i informisati se o radu institucija
Pitam/mo vas, koje institucije i šta su uradile iste?ako
misliš maestro „PIKASO“ na
institucije koje su :ispolitizirane,urušene,sistem vrednosti takođe urušen,na
institucije koje su manipulisali mene/nas, na institucije koje su iznosile
apsolutno sve fringirane podatke i neistine,na institucije koje su radile
isključivo po nalogu političkih partija,na institucije koje su delile pakete i
po jednu patiku pred izbore bilo koje vrste,na institucije koje su davali pare
da se glasa za određene političke partije,institucije koje su postavile
svoje političke poslušnike itd... e
maestro „PIKASO“ kod takvih
kvazi institucija ja/mi se
neinformišemo,zašto se neinformišemo.
Izuzetno dobro mi/nam je poznat način i sistem njihovog ili bolje reći tvoga rada u okviru N.S.R.N.M. i vladine (AP Vojvodine) kancelarijeza inkluziju Roma.
Izveštaji republičkog i pokrajinskog nezavino regulativnog tela (ombudsmana),jasno i nedvosmisleno pratili su vaš rad i to dostavili javnosti na uvid.S,obzirom da do sada nisam/smo insuirali niti jedno slovo u pisanju o izborima za N.S.R.N.M. i o institucijama koje su bile zadužene da vode i predstavljaju romsku zajednicu, evo adrese sajta gde se sve može proveriti šta ste radili i na koji način ste radili, a naravno da postoje i drugi izveštaji koji još i u negativnijem kontekstu pišu o neradu romskih institucija ili „kvazi romskih dušebrižnika“.
Izuzetno dobro mi/nam je poznat način i sistem njihovog ili bolje reći tvoga rada u okviru N.S.R.N.M. i vladine (AP Vojvodine) kancelarijeza inkluziju Roma.
Izveštaji republičkog i pokrajinskog nezavino regulativnog tela (ombudsmana),jasno i nedvosmisleno pratili su vaš rad i to dostavili javnosti na uvid.S,obzirom da do sada nisam/smo insuirali niti jedno slovo u pisanju o izborima za N.S.R.N.M. i o institucijama koje su bile zadužene da vode i predstavljaju romsku zajednicu, evo adrese sajta gde se sve može proveriti šta ste radili i na koji način ste radili, a naravno da postoje i drugi izveštaji koji još i u negativnijem kontekstu pišu o neradu romskih institucija ili „kvazi romskih dušebrižnika“.
Mediji skloni da prate afere
Možda i jesu ! ali suštinsko je pitanje,zašto ste pravili
afere,dali su krivi oni koji izveštavaju ili oni koje prave afere?ostavite
floskulu „svi su krivi sem mene/nas“.ODGOVORNI STE I
TAČKA!!!
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Za izbore N.S.R.N.M. slogan liste NAŠA ROMSKA LISTA-DUŠKO
JOVANOVIĆ
- DELA A NE PRAZNE PRIČE! I
Ovo su vaša dela,koje sam/smo samo delimično pobrojali, NEMOŽETE NAS VIŠE LAGATI !
- TI SE PITAŠ!
Ko se pita? Pitaju se tvoje POLITIČKI NALOGODAVCI, što
si i sam PRIZNAO „PIKASO“
Nepada tebi na
pamet da pitaš bilo koga!
- SADA JE TVOJE VREME!
Čije vreme „PIKASO“ ? siguran/smo da je
vreme da ti (nemislim/mo na tebe lično) ali NEIZOSTAVNO MORA ODGOVARATI INSTITUCIJE KOJE SI
PREDSTAVLJAO,a samim tim I TI LIČNO.
- IZAĐI NA IZBORE,PODRŽI ONE KOJI VREDE,PRUŽI
ŠANSU TVOJOJ DECI!
Ko vredi ? sigurno ne dosadašnji nosioci javnih
funkcija (koji su predstavljali romsku
zajednica), a tu spada i maestro „PIKASO“.
Kada
su u pitanju naša deca
maestro „PIKASO“ apsolutno nemaš pravo da ih pominješ iz JASNOG RAZLOGA,UPRAVO PUTEM NAŠE DECE SI:
maestro „PIKASO“ apsolutno nemaš pravo da ih pominješ iz JASNOG RAZLOGA,UPRAVO PUTEM NAŠE DECE SI:
MANIPULISAO,VARAO,LAŽIRAO,KRŠIO
USTAV,ZLOUPOTREBLJAVAO POZICIJE NA KOIM SI BIO U OKVIRU INSTITUCIJA, SAMIM TIME
I NAŠU DECU SI ZLOUPOTREBLJAVAO.
Nediraj
ono što je svakome roditelju najsvetije!
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Za deset godina si stigao kao direktor kancelarije i član N.S.R.N.M. da uradiš deo nabrojanih činjenica koje sam/smo naveli, nedozvoljavam/mo ti više da iznosiš neistine ili laži, ili da manipulišeš sa mnom/nama,prisili će mo te (zakonom dozvoljenim sredstvima) i sve oko tebe,kao i tvoje političke nalogodavce da povučeš KOMPLETNU LISTU za izbore N.S.R.N.M.
Gde se može pronaći ovo o čemo ja/mi pišemo,naprosto neka vam se nađe
za svaki slučaj:
Nema komentara:
Objavi komentar