Translate

10. 11. 2014.

ZABRINJAVAJUĆE TVRDNJE

Nebojša Vladisavljević

Postovani gospodine Vladisavljević,
Hvala Vam na konstatacijama da pokušavam da unapredim položaj Roma u Vojvodini koliko je to u mojoj moći.
Moram da priznam da me Vaše tvrdnje zabrinjavaju i već danas ću našu prepisku uputiti Kancelariji za inkluziju Roma i tražiti odgovor.
S poštovanjem,
Miroslav vasin
From: mihajlo2004@sbb.rs [mailto:mihajlo2004@sbb.rs]
Sent: 7. novembar 2014 18:36
To: Miroslav Vasin
Subject: RE: Otvoreno pismo

MOJ DANAŠNJI ODGOVOR-gospodinu Vasin Miroslavu

Ukoliko izgovorena REČ nije odgovorna, ona ne može imati ni težinu.    
Prateći realizaciju onoga što je rečeno i planirano, sa istom odgovornošću koju tražim od drugih, pratim i pružam javnosti dobre i loše primere rada i ponašanja javnih institucija i javnih ličnosti. 
Poštovani gospodine Vasin, Molim Vas ! da netražite nikakve podatke od Kancelarije za inkluziju Roma tojest maestra „PIKASA“ takođe sam rekao NEMOJTE MENI VEROVATI, nego proverite sami, s obzirom da u Vašem pismo jasno piše da će te tražiti informacije od Kancelarije za inkluziju Roma, dozvolio sam sebi slobodu, da Vam prosledim izvore mojih informacija, te Vas najljubaznije zamolim proverite sami. 
1) Kada su u pitanju podatci o broj romoskih studenata tražite zvanične podatke od REKTORATA (prosleđujem Vam dokumenat,Vas molim da proverite njegovu validnost)

2)Ovaj pseudonim mu je pripisan u objavljenom tekstu: Lažni Romi na fakultetima 09.09.2014 u DW - Srbija je uvela afirmativne mere za upis Roma na fakultete, kako bi pomogla toj ranjivo etničkoj i socijalnoj manjini da, obrazujući se, izađe iz začaranog kruga siromaštva. Te se mere, međutim, zloupotrebljavaju...

3)   IZVEŠTAJ POKRAJINSKOG OMBUDSMAN ZA 2013.godinu (izvod) 
U toku postupka, Pokrajinski ombudsman je saznao da problem u primeni navedenih mera nastaje zbog toga što se u postupku ostvarivanja prava na upis kao dokaz koristi potvrda o nacionalnoj pripadnosti kandidata koju izdaje 
Nacionalni savet romske nacionalne manjine.                                                   S ciljem utvrđivanja činjeničnog stanja, Pokrajinski ombudsman obratio se Kancelariji za ljudska i manjinska prava, Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Nacionalnom savetu romske nacionalne manjine, Kancelariji za inkluziju Roma, kao i Univerzitetu u Novom Sadu.                       
U toku postupka, Pokrajinski ombudsman utvrdio je da studenti romske nacionalnosti mogu upisati studije primenom posebnih („afirmativnih”) mera u statusu studenta koji se finansira iz budžeta ukoliko su položili prijemni ispit i ako prilože dokaz o pripadnosti romskoj nacionalnoj manjini.                           
Kao dokaz nacionalne pripadnosti koristi se potvrda koju izdaje Kancelarija za inkluziju Roma i Nacionalni savet romske nacionalne manjine.                       
Prilikom konkurisanja za smeštaj u studentske domove, studenti pripadnici romske nacionalne manjine, kao dokaz o nacionalnoj propadnosti, uz ostalu dokumentaciju, treba da prilože i potvrdu Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine, odnosno Kancelarije za inkluziju Roma.                               
Uz izjašnjenje Službe smeštaja Studentskog centra Novi Sad, priložene su fotokopije potvrda o tome da je određeno lice pripadnik romske nacionalne manjine, koje je izdala Kancelarija za inkluziju Roma, na lični zahtev studenata. 
Polazeći od odredbe Ustava Republike Srbije, kojom je propisano da je izražavanje nacionalne pripadnosti slobodno, Pokrajinski ombudsman smatra da nacionalna pripadnost zavisi isključivo od jednostrane, lične i uvek opozive izjave građana o tom pitanju i ona se ne može utvrđivati na drugi način. 
Pokrajinski ombudsman je stava da ne postoji pravni osnov za izdavanje potvrde od strane bilo kog organa o tome da je neko pripadnik neke, pa tako ni romske nacionalne manjine.                                                             
Nacionalni savet nije ovlašćen da izdaje uverenje o činjenici da je lice upisano u poseban birački spisak određene nacionalne manjine, već organ uprave koji vodi poseban birački spisak.                                                                               
To ne može da služi za dokazivanje nacionalne pripadnosti lica, već za ostvarivanje aktivnog i pasivnog biračkog prava u postupku izbora nacionalnih saveta nacionalnih manjina, u skladu sa zakonom.                                         
Iz tih razloga, stav Pokrajinskog ombudsmana jeste da Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nema pravni osnov da propiše obavezu kandidata romske nacionalne manjine da, pored zahteva, dostave i potvrdu Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine, odnosno Kancelarije za inkluziju Roma kojom dokazuju nacionalnu pripadnost.
4) SISTEMSKO UREĐENјE UPISA U SREDNјE ŠKOLE I VISOKE STRUKOVNE ŠKOLE I FAKULTETE PO OSNOVU AFIRMATIVNIH MERA ZA PRIPADNIKE ROMSKE NACIONALNE MANјINE SE NE MOŽE VIŠE ODLAGATI 

petak, 01. avgust 2014. 00:00 | PDF | Štampaj | Pošalјite�link�drugoj�osobi 

Povodom učestalih kritika u vezi upisa u srednje škole i visoke strukovne škole i fakultete po osnovu afirmativnih mera za pripadnike romske nacionalne manjine, u organizaciji Zaštitnika građana, održan je sastanak kome su prisustvovali direktorka Kancelarije za lјudska i manjinska prava Suzana Paunović, sa saradnicima, predsednik i članovi Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine i predstavnice nadležnog Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Zloupotrebe prilikom primene ove afirmativne mere ne smeju se više tolerisati, jer dovode u pitanju svrhu njenog uvođenja i s obzirom da su nastale i zbog nepostojanja mehanizama za njihovo sprečavanje, zamenik zaštitnika građana Robert Sepi je istakao da se sistemsko rešavanje ovog problema ne može više odlagati i da je potrebno propisima urediti preciznu, transparentnu i unapred poznatu proceduru koja će garantovati svrhu primene ove afirmativne mere u najbolјem interesu učenika romske nacionalnosti i to pre početka sledeće školske godine.
Zaštitnik građana je na ovaj problem ukazao i dao preporuke šta je potrebno uraditi, u posebnom Izveštaju o sprovođenju Strategije za unapređenje položaja Roma, koji je predat Narodnoj skupštini 10. decembra 2013. godine.
Među problemima koji postoje u vezi s primenom mera pozitivne diskrimina- cije je način utvrđivanja nacionalne pripadnosti đaka ili studenata.                         
U razgovoru sa predstavnicima Nacionalnog saveta Roma istaknuto je da je primena mera afirma- tivne akcije zloupotreblјava od strane učenika i studenata, koji nisu romske naci- onalnosti163 i da bi se to sprečilo potrebno je uspostaviti efikasan način provere etničkog identiteta prijavlјenih kandidata.
NAPOMENA:Pogledajte gospodine Vasin, koje različite tvrdnje N.S.R.N.M., Kancelarije za inkluziju Roma AP Vojvodini i IZVEŠTAJA 

5) Institucija Pokrajinskog ombudsmana sprovela je istraživanje „Vojvođanski učenici o diskriminaciji”, koje je pokazalo da među učenicima, srednjoškolcima različite nacionalne/etničke pripadnosti postoji velika socijalna distanca.     
Uočljivo je to da ne postoji dovoljno kvalitetan društveni odnos između učenika različite nacionalnosti, ni unutar škole, niti van nje.                                   
Stavovi kojima se ispitivao ovaj aspekt pokazali su da se vršnjačke grupe međusobno odvajaju uglavnom zbog jezika kojim govore, a na taj način i prema nacionalnoj/etničkoj.                                                                                       
Broj učenika romske nacionalnosti u 2013.god. u osnovnom obrazovanju je smanje za 97 učenika, u srednjem obrazovanje za 19 učenika
6)IZVEŠTAJ O SPROVOĐENJU STRATEGIJE ZA UNAPREĐENJE POLOŽAJA                                 ROMA     (izvod iz Izveštaja)
„Strategija za unapređenje položaja Roma“

Ukoliko se prikupljeni podaci dovedu u vezu sa stanjem koje je prethodilo primeni nacionalne Strategije uočljiv je izvestan, ali nedovoljan, napredak kojem su dopri- nele mere javnih politika u vezi sa unapređenjem položaja Roma. Međutim, ukoliko se ta dostignuća analiziraju sa stanovišta ostvarivanja mera i aktivnosti koje je Vlada Republike Srbije odredila da bi se postiglo suz- bijanje siromaštva Roma i smanjivanje socijalno-ekonomskih razlika neuspeh je očigledan.
IZVEŠTAJ O SPROVOĐENJU STRATEGIJE ZA UNAPREĐENJE POLOŽAJA                                            ROMA (izvod iz Izveštaja)

• Nisu obezbeđene mere za zapošlјavanje i ekonomsko osnaživanje Roma
• Nije ustanovlјena baza podataka o nezaposlenim Romima
• Nisu utvrđene afirmativne mere za održivo unapređenje stambenih potreba       Roma
• Nije utvrđena baza podataka o stanovanju i stambenim potrebama Roma
• Preduzete mere nisu uslovile pobolјšanje uslova života
• Lokalne samouprave i Republička agencija za socijalno stanovanje nisu razvili kapacitete za planiranje i sprovođenja mera unapređenja stanovanja Roma
• Puno uklјučivanje i kontinuitet obrazovanja nisu postignuti
• Ne postoji evidencija o broju učenika romske nacionalnosti i sistem praćenja njihovog uspeha
• Nisu ustanovlјene mere afirmativne akcije
• Kriterijumi o broju i radu asistenata za podršku u obrazovanju romskih učenika nisu ustanovlјeni
• Podrška inkluzivnom obrazovanju nije ostvarena u meri koja obezbeđuje puno uklјučivanje romskih učenika
• Ne postoje uslovi za nastavu predmeta Romski jezik sa elementima nacionalne kulture
• Nije obezbeđena primena afirmativne mere propisane članom 22. tačka 11. Zakona o zdravstvenom osiguranju
• Različito postupanje filijala Fonda zdravstvenog osiguranja
• Nije obezbeđen odgovarajući pristup
zdravstvenoj zaštiti
• Briga o javnom zdravlјu Roma
• Nisu razvijeni kapaciteti upravnih organa za brigu o integraciji Roma
• Neujednačena postupanja Ministarstva rada, zapošlјavanja i socijalne politike
• Propusti centara za socijalni rad
- Centri za socijalni rad se ne staraju o integraciji Roma u lokalnu zajednicu
već isklјučivo postupaju po zahtevima građana za ostvarivanje prava iz
socijalne zaštite. Centri često ne prihvataju pisane zahteve građana romske
nacionalnosti već ih usmeno odbijaju ili savetuju da pravo ostvare pred
drugim organom.
– Zaposleni u centrima za socijalni rad nisu odgovarajuće obučeni za rad sa
Romima, a često izražavaju i predrasude prema građanima romske nacional-
nosti.
– Većina centara ne vodi evidenciju o korisnicima prava na socijalnu zaš-
titu i usluga centara romske nacionalnosti i na taj način ne stvaraju bazu
podataka neophodnu za planiranje mera, sredstava, potreba i kadrova druš-
tvene integracije Roma
-Nedoslednosti u vezi sa ostvarivanjem prava na prijavu prebivališta na adresi centra za socijalni rad
- Neuređen status i rad „romskih koordinatora“ otežava pristup Roma organima javne vlasti i ostvarivanju prava
- Nije uspostavlјen način reintegracije povratnika Povereništva Komesarijata za izbeglice i migracije ne postupaju u najbolјem interesu povratnika
- Nisu usvojeni akcioni planovi reintegracije povratnika
- Nedostaju pripremni programi i afirmativne mere za uklјučivanje učenika povratnika u obrazovanje
- Dostupnost ličnih dokumenata
- Povereništva Komesarijata za izbeglice i migracije ne postupaju
U Somboru,dana10.11.2014.god.                                Nebojša Vladisavljević

Nema komentara:

Objavi komentar