EurActiv
Srbija;Adresa: Dečanska 8 / III sprat,11000 Beograd, Srbija;Telefon: 0113602
433,011 3602 435; Faks:011 3620 607; e-mail:redakcija@euractiv.rs; web: http://www.euractiv.rs;
Facebook: http://www.facebook.com/pages/EurActiv-Srbija/143913818976545; http://www.facebook.com/pages/EurActiv-Srbija/143913818976545;
Korporacije nastavljaju da
sponzorišu predsedavanja EU
Kontroverzna praksa izbora neke
korporacije da bude sponzor šestomesečnog rotirajućeg predsedavanja EU
nastavlja se, uprkos kritikama evroposlanika.
Sponzor finskog predsedavanje je
nemački BMW dok je prethodno predsedavanje, rumunsko, sponzorisala Koka-Kola.
Tokom rumunskog predsedavanja EU u
prvoj polovini 2019. na sastancima se video ogroman logo američkog proizvođača
bezalkoholnih pića na banerima i tablama. Na jednom samitu u Bukureštu sedelo
se na stolicama sa znakom Koka-Kole a frižider sa besplatnim pićem bio je
obmotan statistikom o doprinosu kompanije ekonomiji.
Među ostalim sponzorima
predsedavanja EU su proizvođači automobila, softverske kompanije i druge koje
imaju interes da utiču na EU politiku.
Nade da će finsko predsedavanje,
koje je počelo 1. jula, staviti tačku na tu praksu izjalovile su se - Helsinki
je izabrao nemačkog proizvođača automobila BMW za sponzora iako je ta kompanija
ranije ove godine kažnjena zbog štetne emisije dizel vozila.
"Ne predviđamo nikakve
rasprave o korporativnom sponzorstvu predsedavanja EU sa drugim
članicama", rekao je za sajt EUObservera portparol finskog predsedavanja.
Finsko predsedavanje potvrdilo je
da će BMW besplatno obezbediti kola koja će se koristiti za prevoz članova
delegacija.
Velika grupa evroposlanika u aprilu
se pismom obratila finskoj vladi sa pozivom da se takva praksa, koja se
ocenjuje kao politički štetna, zabrani.
"Sponzorstvo tekućeg i
prethodnog predsedavanja od strane proizvođača automobila, softvera i napitaka,
od kojih mnogi imaju interes da utiču na donošenje odluka EU, politički je
štetno", ističe se u pismu koje je potpisalo 97 evroposlanika.
Istraživačica u Opservatoriji
korporativne Evrope Viki Ken rekla je za Indipendent: "Korporativna
sponzorstva članice koja predsedava Savetu EU postala su standard, ali je
prilično očigledno da to ne treba da bude tako".
"Neke od uključenih kompanija,
poput automobilske kompanije BMW koja je sponzor tekućeg finskog predsedavanja,
troše milione na lobiranje u EU i imaju jasnu agendu uticaja na odlučivanje EU.
Postoji opasnost da ti ugovori o sponzorstvu pomognu da se podmažu točkovi
briselske mašine za lobiranje i da se popravi imidž tih brendova u očima
kreatora EU politike", rekla je Ken.
"U slučaju kompanije BMW to se
dešava samo nekoliko meseci nakon što je Evropska komisija kaznila tog i druge
proizvođače automobila što su bili u dosluhu kako bi ograničili razvoj i
uvođenje tehnologije za čišćenje emisije gasova. Donosioci odluka treba da se
drže podaje od auto-industrije i da ne prihvataju njene ponude. Međutim, za
sada izgleda nema regulative, a kamoli zabrane takvih ugovora o sponzorstvu sa
korporacijama", dodala je Ken.
Izvor: The Independent
Foto: Flickr/Kristof Arndt
Nema komentara:
Objavi komentar