EK potvrdila da žene voze bolje od muškaraca
Objavljeno : 28.10.2016.
Žene su sa stanovišta bezbednosti bolji vozači od
muškaraca i mogu da doprinesu da se smanji broj smrti na evropskim putevima,
istakla je evropska komesarka za transport Violeta Bulc. Ona je predstavljajući
podatke o sektoru transporta u EU upozorila da broj poginulih na evropskim
putevima, koji se smatraju najboljim u svetu, stagnira i da će EU morati da
uradi više KAKO bi ostvarila cilj i značajno unapredila bezbednost u saobraćaju
do kraja decenije. U 2015. je na putevima u EU poginulo 26.000 ljudi ili 52 na
milion stanovnika a u Srbiji 599 ljudi ili 84 na milion.
"Žene vozači bolje brinu za vozila i imaju bolje
rezultate kada je reč o bezbednoj vožnji", istakla je Bulc dodajući da su
istovremeno žene mnogo manje zastupljene u evropskoj industriji transporta,
pokazuje izveštaj o transportu EU za 2016. u kome su ocenjene performanse
članica u 30 kategorija.
Ranije ove godine Komisija je kritikovala članice EU zbog
blagog rasta broja smrti na putevima u 2015. u odnosu na 2014. a komesarka je
za taj trend rekla da "zabrinjava".
Komisija je obećala da će do 2020. smanjiti broj smrti na
putevima za polovinu u odnosu na 2010, kada je u saobraćajnim nesrećama
poginulo 31.400 ljudi.
Iako se evropski putevi smatraju najbezbednijim u svetu,
EU mora da intenzivira napore kako bi taj cilj i ostvarila.
U 2015. je na putevima u EU poginulo 26.000 ljudi,
pokazalo je istraživanje Evropskog saveta za bezbednost u saobraćaju.
"Mladi vozači, posebno muškarci, nisu opasnost samo
za sebe, oni takođe predstavljaju veću opasnost nego vozači iz ostalih
starosnih grupa za one koji putuju sa njima i druge učesnike u
saobraćaju", navodi se u istraživanju.
Evropska komesarka ranije je ukazala na kola bez vozača
kao potencijalno rešenje za problem stagnacije broja poginulih na putevima u
EU. Međutim, automobili koji idu sami neće moći da se kupe u Evropi još
nekoliko godina.
Holandija je treću uzastopnu godinu nabolje plasirana u
Komisijinom izveštaju o transportu u EU jer je zabeležila najbolje rezultate u
15 kategorija. Slede Švedska, Nemačka i Austrija.
Rumunija je drugu godinu zaredom poslednja na listi jer
je za 2015. dobila niže ocene za udeo alternativnog goriva i obnovljive
energije u sektoru transporta nego 2014. godine.
U Rumuniji je broj poginulih na putevima i železnici veći
od evropskog proseka i u 2015. je u sudarima automobila poginulo 95 ljudi na
milion stanovnika dok je prosek EU 52 na milion.
Najviše poginulih na putevima u EU u 2015. je zabeleženo
u Bugarskoj - 98 na milion stanovnika, a najmanje na Malti - 26 na milion.
Ni Slovenija, domovina komesarke Violete Bulc, nije dobro
plasirana i u odnosu na 2014. pala je za čak deset mesta na listi.
"Razočarana sam. Slovenija nije tako dobra na novoj listi", kazala je
Bulc.
Slovenija inače ima jednu od najnižih stopa žena zaposlenih
u sektoru transporta u EU. Takođe je u toj zemlji broj smrti na putevima
povećan između 2014. i 2015. sa 52 na 58 na milion stanovnika.
U Srbiji broj smrti na putevima raste, u EU stagnira
Broj poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji povećan
je u 2015. u odnosu na 2014. dok je u članicama Evropske unije taj broj
stagnirao.
U Srbiji je u 2015. u saobraćajnim nesrećama poginulo 599
ljudi, rekli su 28. oktobra agenciji Beta u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
To je podatak iz novog izveštaja o stanju bezbednosti
saobraćaja u Srbiji za 2015. godinu koji će biti objavljen u novembru.
Na putevima u Srbiji u 2015. život su izgubila 84 lica na
milion stanovnika prema 52 na milion u EU.
U 2014. je u Srbiji u saobraćajnim nesrećama poginulo 536
lica ili 75 na milion stanovnika, pokazuju podaci iz Statističkog izveštaja o
stanju bezbednosti saobraćaja u Srbiji za 2014.
Izvor: EurActiv.rs
Foto: Pixabay
Nema komentara:
Objavi komentar