Translate

17. 08. 2019.

KRALJ ROMSKE MUZIKE –ŠABAN BAJRAMOVIĆ



KRALJ ROMSKE MUZIKE –ŠABAN BAJRAMOVIĆ

„Knjiga za knjigom“

Rekoše mi : idiite u kafanu "Union", tamo će te ga naći.
Koga, ma Šabana bre !
I zaista kralja romske pesme sedi u „Unionu“ polako prilazim stolu pozdravim ga na romskom jeziku, a kralj me upita, odakle si ti nepoznajemte, ja se predstavih kosam i štasam on me samo Romima svojstveno, odmerava i reče beš (sedi), znaš nije baš da nevolim novinare ( univar ćeren perasa ) ti si Roma, a ja mu odgovorih sa najdubljim poštovanjem pa zar nevidite, dali ličim na gadžu, začu se glasan smeh kralja romske pesme (još ga čujem u svojoj duši).


I tako nestadoše sve barijere, razlike, strahovanja (moja) i atmosfera postade spontana (kao kada muzičari posle svirke sviraju za sebe).
Pomislih Bože hvala ti na ovome vremenu koje si mi ti da da budem u društvu kralja romske pesme.

Zanate kako, kada ste u „biblioteci“ tako se i ponašate !
I tako sve poredu „knjiga za knjigom“ i duša kralja romske pesme poče da se otvara.

Pre nego bilo šta dalje napišem, moram da kažem da ovaj deo naše komunikacije se odvija na romskom jeziku, nekako je lakše, bliži smo jedno drugome, drugačije sagledamo stvari u tim naši romskim srcima, a dakako često puta nije potrebno ništa nita kazati pa se razumemo !

Reče mi kralj romske pesme „nepitaj ništa ja pričam“, ja se ućutah uključim diktafon i poče !!!
Pevao sam po celom svetu, od najlošijih kafana do najekskluzivnijih, od Evrope do Australije.
Sve najlepše što sam doživeo, dožive sam pevajući. Milioni ljudi su čuli za mene i moje pesme.

Doživeo sam ovacije, od svetske elitne estrade.Moje pesme idu iz moje duše i srca, i bez obzira što nerazumeju jezik (romski) „svi ih razumeju“, osećaju jednostavno znaju da je to to...
Najviše volim da pevam uživu, pa ko zna zna, šta je ovo danas svi „glume pevanje“ svega ima sem pesme, da Bog sačuva. Nerazume ja to baš , ali tako je kako je kod nas u Srbiji, u svetu sam priznat izuzeno popularan, a kući nema ni status zaslušnog umetnika.

Nema veze, ja sam Rom, i molim gospoda Boga da umrem pevajući, i samo takvog da me se sećate i takvog da me pamtite.

Pevao sam sa najvećim svetskim romskim bendovima, „čimidenas mure vas“ – ruke su mi ljubili, a u mojoj Srbiji menogi su pokrali moje pesme koje sam komponovao, svejedno brate "amen sam Rom".

Živeo sam život „hiljadu kilometar na sat“ nežalim, takav sam kakav sam.
Ko zna možda me baš i za to toliko poštuju u inostranstvu.
Svugde u svetu se ponašam isto, kao u mojoj Srbiji i mome Nišu.
Svašta se čoveku može ukrasti, ali uspomene, ne niko jer samo to nosimo kod Boga.

Šabane, šaj „Čororo“ negde krajičkom oka „uhvatih svetlucanje u njegovim očima“, av sasto – pi sasto, i polako, tiho, neverovatno setno, sa toliko duše poče da peva.

To nikada više neću doživeti, e to je KRALJ ROMSKE MUZIKE –ŠABAN BAJRAMOVIĆ.

I tako redom pesma za pesmom, „knjiga za knjigom“ ja doživih najlepše, osetih najdublja osećanja Kralja romske muzike.
Samo je jedan kralj romske muzike ŠABAN BAJRAMOVIĆ.

Autur: Nebojša Vladisavljević



Nema komentara:

Objavi komentar