Translate

17. 08. 2019.

Romska kletva - I sve to tako brzo pade u ?




I sve to tako brzo pade u ?

Romska kletva
Život mi je ružan san,
nema noći nemam dan,
nemam mira nemam ga,
oj sudbino ciganska !

kralj romske pesme Šaban Bajramović

Poštovani doktore !
Dali se sećate ovih stihova iz pesme, kada sam Vam prevodio, a Vi se divili glasu, stilu, tekstu pesme od našega, i vašega kralja pesme pokojnog
Šaban Bajramović.

I sve to tako brzo pade u ?

Doktor
Tačno je da Romi imaju puno socijalnih problema.
No, velik je problem s njima jer su se evropske zemlje ophodile na jedan od dva načina:
1) prvi način:
Ekstremni progon, isključenje, pa čak i masakri.

Moj odgovor: Pravi način ophođenja s Romima je prestati ih progoniti, prestati proizvoditi medijske hajke prema nam, prestanite pokušavati pronaći načine kako da nas isključiti.
Moj odgovor: Mi želimo postati potpuno produktivni građani i ne živeti od krađe ili blagostanje, želimo školovati svoju decu (čak i ako to znači imati škole koje se decu dvojezično obrazuju na romskom i jeziku zemlje), i želimo biti lojalni zakonima zemlja u kojima živimo.

Doktor:
2) drugi način:
Drugim riječima, budite Romi koliko želite, ali pridržavajte se naših zakona i naših standarda i tada će svi biti na istoj stranici.

Moj odgovor: Prvo nam dozvolite da budemo Romi koliko želimo (to do sada nije dozvoljeno niti u jednoj zemlji na svetu), eventualno deklerativno.
- ali pridržavajte se naših zakona i
- naših standarda i tada će svi biti na istoj stranici

Moj odgovor:Fiktivnih zakona koji su doneseni za Rome, koji su neprimenjivi u praksi, nabrojte mi barem jednu zemlju na svetu koja te zakone primenjuje u punoj njenoj meri i praksi...
Poštovani doktore ! Vi bi bar to trebali najbolje da razumete, shvatite suštinu, istorijsku pozadinu, a ne samo naslov, itd ...

Doktor:
- naših standarda i tada će svi biti na istoj stranici

Moj odgovor: Koji su to Vaši, a koji naši standardi, u startu pravite retoričku diskriminaciju.
Poštovani doktore ! koja je Vaša stranica, a koja naša stranica, hajte da Vas moja malenkost podseti na ne tako davne istorijske događaje : tada smo bili svi na: jednoj strani, zajedno smo gladovali, zajedno smo bežali od dušmana, i iste zakone smo poštovali (kako Vo kažete) Vaši i naši, zajedno istrebljivani po raznim logorima, ubijani gde god su nas sustizali itd...

Boriti se za istinu je uzvišena stvar, pa makar i bio sam, jer istina uvek i za svagda pobeđuje poštovani doktore.

Brzo zaboravljate, neznam čemu ta Vaša zaboravnost pa se pitam? ako zaboravljate, kako i šta učite druge ?Koliko gorčine, stida, neistine, bola, srama, ste morali „progutati“ za ovakav Vaš zaista neznam kako da ga nazovem ?
Neželi da pominjem Vaše ime jer niste dostojni da ga pomenem, sem Vaše titule doktora koju poštujem.

Romska kletva: neka sav taj stid, sram, neistina, bol ustane u vašoj duši neka Vas razdire sve dotle dok se javno ne izvinete romskoj zajednici !

Znam da nerazumete srpski jezik, ali se nesekiram pa Vi ste doktor, rešit će te Vi i to.

PS: samo da Vas podsetim nisam menjao broj telefona, a niti e – mail adrese.
Tekst napisao
Nebojša Vladisavljević
Kontakt:38161297344 38125301296
romi.novinari@yahoo.com
 mihajlo2004@sbb.rs


Nema komentara:

Objavi komentar