Translate

29. 11. 2013.

KULTURAKO ARESIPE - 5 -" Dijaspora " -Mirjana Magura



Mirjana Magura



Dijaspora

Zar vi, u svilenim odelima !!?
Mislite, da ja ne volim domovinu
i zemlju pradedova mojih ?
U njoj oni koračaše,kosti ostaviše,
rukom, mnoga stabla posadiše.

Zar mislite,vi foteljaši!!?
Da sad, kad živim daleko od nje,
da samo tudje zakone postujem,
i da im se ponizno klanjam
i da neznam odakle i ko sam !!?

Ne zaboravite !!!
Rodjene korene svoje
nikada neću iz srca
malenoga da isčupam,
vec ću ih čuvati k'o blago svoje.

Mislite !!!
Samo na poklete pare,
što nama tudja država je dala,
a ne, na naše kuće puste,
što boli u dubini duše nam stvara .

Zar ne znate!!?
One nas sve, željno očekuju,
a dvorišta, uvelog cveca,
često nas u snove doziva,
i bunar žedja, vodom da nas napoji.




Trazite!!!
Vaše ideale da pratim,
a svoje u srcu, suzom da krijem.

Poštujem i cenim svoju očevinu,
stare staze, sa čeznjom priželjkujem.

Znajte !!!
Majku zemlju, sa ponosom
u nedrima držim i nosim
al´svemu- što nas narod
u zabludi nosi- JA prkosim.

Zar ne čujete !!?
Jecaj, duše naroda, koji onemi,
dok do vas dodje, koji sedite
u skupim, svilenim odelima
u stolice, od skupe kože ?

Govornici silni !
Vase reči karuselom nas vrte,
što u nama utrobu izvrće,
a u diaspori, nase gorke suze
po ulicama stranim izmame.

A, bol moju !
Osmehom na licu, vešto krijem.

Glavu ponosno podižem na našu
trobojku, staru, zvezdanu zastavu,
pod kojom me je mila makja rodila !

Jezikom majke svoje govorim,
i sva deca moja, moraju ga znati,
ni u stotoj godini diaspore, neću ga zaboraviti,
i običaje nase s postovenjem ću negovati,
Zadnji dah ću, svojoj zemlji, iz diaspore dati....M.M.



Autor:Mirjana Magura

Nema komentara:

Objavi komentar