Translate

31. 10. 2013.

KULTURAKO ARESIPE .- - ИЗ УТРОБЕ- Иштван Фаркаш - СИГФ -


Иштван Фаркаш - СИГФ -

ИЗ УТРОБЕ

као из утробе земље нафта
шикне из мене реч
наравно, као земни гас
јави се најпре слика.
и удахнем је и миришем 
и опија ме.
и сигуран сам
ова бушотина неће узалуд
машине хабати: мождане вијуге,
ћелије од сна отргнуте
као из утробе земље нафта
шикне из мене реч
у мислима већ градим
болнице и домове за сирочад
и чесме за путнике намернике,
и орахе, јабуке садим за гладне,
јер, забога,
реч ће ми донети богатство,
као из утробе земља нафта.
и онда је клешем и брусим
и кујем прстење,
ђердан да од речи исткам, 
дијамант да постане, злато
или бар камен мудрости, 
а онда увек,
као из утробе земље нафта, 
реч пресахне
Иштван Фаркаш


ЗОЗ УТРОБИ

як зоз утроби жеми нафта
вибиє зомнє слово
розуми ше як жемови ґаз
зяви ше перше слика. 
удихнєм ю, попахам,
опиє ме.
и бизовни сом
тота вартанїна нє будзе даремно
губиц машини: мозґово кривульки,
клїтинки од сна отаргнути
як зоз утроби жеми нафта
вибиє зомнє слово
у думкох уж будуєм
шпиталї и доми за худобних
и жридла за путнїкох намирнїкох,
и орехи, яблука садзим за гладних,
бо, наисце,
слово ми принєше богатство 
як зоз утроби жеми нафта
и потим их клєпем и брушим
и куєм персценї,
пацерки зоз словох ткам, 
диямант же би постал, злато
або голєм камень мудросци,  
а потим вше,
як зоз утроби жеми нафта,
слово пресуши, висхнє.


Са српског на русински језик превела: Ирина Папуга



ANDRAL ANDA O DJI

e phuvjaki nafta andral anda o dji  
e vorba teljarda anda mande  
ej, sar o phuvjako gaso
majdanglal avilas o foto.
lavo o danfo thaj sungaravla
maćarelman.
haj džanav
kavak handuk hanajimos ći avela bizorjasa
e mašine te habujin:šaj ke e vijuge,
gindurja katar suno chindine
teljarda andar mande e vorba
gindonenca aba kerav
e phuvjaki nafta andral anda o dji  
sastimaske khera thaj khera pa e chore
pa e dromarja o paj kerdaspes
vi okhora, phabaja pa e bokhale,
sunto na Devla,
e vorbe anena mange barva,
e phuvjaki nafta andral anda o dji  
aj athunchi lacharavla thaj keravla,
angrustina kerav,
e kleja e vorbenca te kerav,
e dijamanturja te kerdjon, sumnakaj
vadj o bar godjaver,
aj atunchi sargodi intrego trajo
e phuvjaki nafta andral anda o dji  
e vorba achel

nakhada:Nebojša Vladisavljević









Nema komentara:

Objavi komentar